Frandse

Tanker og atter tanker om det at være barnløs og så lidt om mig

mandag, april 04, 2005

Tre drømme på den nat

Puha en nat, der er altså noget min hjerne ikke har forstået. Om natten sover man…
Men nej, ikke her, der arbejdes der på højtryk.
Første drøm, jeg er pludselig på et hospital og en masse mennesker omkring mig, jeg ved slet ikke hvad der forgår rundt omkring mig. Jeg bliver lagt på en seng, jeg ser forskellige folk jeg genkender, de henvender sig ikke til mig, de er der bare. Der er en masse lys, og stemmening skifter fra at være kaos til lettelse og glæder. Og så har jeg født, jeg får den her lille, perfekte baby og til mig.
Så husker jeg ikke mere, sover videre indtil næste drøm slår ned. Det er mit bryllup, der er mange mennesker rundt om, står og snakker med veninderne og så falder mit slør af. Min søster springer til og begynder at slå på diademet, der knækker. Jeg bliver hvid glødende af raseri. Løber op af en mørk trappe og væk fra det hele. Det så begynder jeg at smide folk ud, vil ikke feste mere, nu er det hele ødelagt.
Sover sødt videre og kommer over i en drøm, mine to katter er der, er tilbage i mit barndoms hjem og der er bare en god stemning. Vågne fuldstændig fortumlet op da vækkeuret ringer.
Kan især mærke hvordan at drømme om brylluppet sidder i kroppen, denne følelse at total arrigskab sidder tilbage. Og helt ærligt jeg kunne godt forstille mig at jeg kunne blive så sur, hvis der var nogen der ødelæg noget, selvom det var i forsøg på at rede det.
Puha, er der ikke en drømmetyder tilstede?

5 Comments:

At 12:55 PM, Blogger GitteK said...

hehe, har vi en Freudianer på linien...
næppe... men mit bud er at (ang. dit bryllup)at du måske er bange for at noget skal gå galt...
men bare rolig, om du taber sløret eller hvad du gør, så tager i det med et smil...sådan en dag sidder mundvigene helt oppe bag ørene og man er ikke til at skyde igennem...
-til mit eget bryllup blæste det en del (det var i okt.) da jeg kom ud af kirken og havde fået de obligatoriske 4-5kg. ris...skulle der jo stilles op til fotgrafering og "Wuuuuush" det kæmpe skrud af en kjole blæser op omkring ørene på mig, får den hastigt ned, men fotografen er hurtig, - og hvad kom der ud af det.... et herligt Marilyn-Monroe-billede af mig ;o)
....
Håber du får nogle mindre forvirrende drømmei nat, og ikke mindst et dejligt bryllup.

 
At 2:49 PM, Blogger soesterlystig said...

Min tolkning vil nok være:
Drøm 1) Går snart i opfyldelse
Drøm 2) Som Gitte siger
Drøm 3) Underbevidste minder

Men jeg er så absolut ikke drømmetyder... så det er ikke sikkert du kan bruge det til noget:-)
Søs

 
At 3:36 PM, Blogger Spirren said...

og altid vil vores drømme kunne fortælle os, hvor meget vi involvere os i tingene, og altid vil der være aktive drømme, når tankerne bare har brug for mere plads og tid, end dagtimerne kan tilbyde.

Hmn jeg tror, det er, sådan det hænger sammen...

M.S

 
At 10:03 PM, Blogger Mette said...

"Sjovt" som vi i perioder drømmer mere - eller kan huske vores drømme...
I de sidste par dage - eller nætter vel - har jeg haft de mest underlige drømme. Om sex - med andre end min mand (ikke et ønske jeg har) og at vi bliver skilt!!!!!!! Ikke just opmundtrende drømme når vi ahr et lille barn og er på vej til at få et mere - og jeg i øvrigt elsker ham af hele mit hjerte...

 
At 1:09 AM, Anonymous Anonym said...

Frit fra leveren... måske du har et ønske om at tingene generelt skal være perfekte. At du gør dit yderste for at det skal være det bedste også knækker følelses-kaplet let, når et eller andet kommer på tværs, så det ikke lykkes sådan helt?

 

Send en kommentar

<< Home