Frandse

Tanker og atter tanker om det at være barnløs og så lidt om mig

torsdag, juli 07, 2005

Vil i virkelig gerne have nogle tørre talt på bordet?

Hmm, ved ikke helt om jeg skal gi’ mig, og give dem til jer. Er der noget jeg har lært, så er det at statistik og sandsynlig ikke er noget værd. Altså, der er to ud fald af denne ansøgning: Barn eller ikke barn. Det er faktisk det jeg prøver at forholde mig til. Og bliver det ikke fa Danmark vi kommer til at adoptere, så bliver det på en rejse ud i verden. Nu skal vi jo også lige god kendes først. Jeg er ikke helt sikker på den godkendelse, det er jo ikke fordi vi vælder i penge, Søren på SU og mig på 80% dagpenge. Håber dog at den flinke dame fra amtet ville have sagt det, da jeg spurgte om det var helt umuligt at få den igennem. Hun fortalte bare man ikke kunne blive godkendt på en forventet indkomst. Og at man skulle have råd til et barn, men det havde man jo godt styr på selv, når man var noget så langt, som til at søge…
Om vi får et eller ej, det vides ikke. Ok, på www.adopt.dk kan man se at der i 2004 kun var 15 børn til bortadoption og 58 ansøger. Året inden (2003) var der 25 børn og 58. De skriver så at der plejer at være ca. 25 børn og ca 50 ansøger. De sagsbehandler jeg har talt med har dog sagt at der er ca 50% også fordi man godt kan komme til at stå lidt længer på listen, end et år.
Og så til lidt brok…
Jeg skulle have været på Novo her kl 10, men i går eftermiddags kl 16 fik jeg en mail, hvor i ham jeg havde en aftale med skrev at hans leder ikke mente jeg fik noget ud af en praktik på 4 uger, så desværre var han nød til at aflyse. Skumle, rase og fråde, det er sku da lidt sent at finde ud af det. Og han kan da være lige glad, det kan da kun give mere end 4 ugers kursus i at skrive ansøgninger… øv øv
Så på den igen og til at ringe rundt og få nogle nye fisk i nettet.

3 Comments:

At 3:38 PM, Blogger HBT said...

Tak for statistikken men som du siger man kan ikke bruge den til ret meget.

ØV med Nova det kan de da ikke være bekendt - håber du finder noget andet.

Knus

 
At 4:18 PM, Blogger Solsikke said...

Hejsa

Jeg synes da, at det er rigtig gode odds for at få et danskt barn. De har da i hvert fald været meget dårligere. Jeg skal nok krydse fingre for jer!

Og øv med Novo - hvad bilder de sig ind! Jeg håber, at du finder noget andet.

Knus,
Solsikke

 
At 11:43 AM, Blogger Spirren said...

Jeg krydser for at I bliver godkendt.
Hvornår kan i forvente svar fra amtet ?

Knus M.S

 

Send en kommentar

<< Home