Frandse

Tanker og atter tanker om det at være barnløs og så lidt om mig

søndag, december 11, 2005

På fredag...


Endnu en fredag ser ud til at skulle komme med en skæbnesvanger afgørelse. Vi skal for anden gang op på samråd. Så må de se om vi har penge nok og om de vælge at tro på speciallægens afgørelse. Kan dog ikke tro andet end at vi nok skal gå igennem. Vi kan jo ikke gøre noget ved økonomien – så længe de idioter ikke vil ansætte migJ - og der var absolut intet at komme efter med mit helbred.
Så egentlig burde jeg være helt cool, men ak nej, sådan ser virkeligheden bare ikke ud, jeg er total stresset. Og så er jeg jo også begyndt at bekymre mig om ene samtalerne. Hvordan er nu lige man fortælle om hvordan vi klare en uoverensstemmelse? Hmmm jo ser I, jeg bliver vildt sur på Søren og havde vi haft nogle døre i lejligheden så ville jeg gå fra rum til rum, med kun det ene formål at smække med dørene. Alle helst burde vi have en boksepude, jeg kunne slå på. Har på fornemmelsen at den ikke går. Men jeg bliver vildt hidsig, men kunne jo aldrig finde på at opføre mig sådan hvis der var et barn i nærheden. Det ved jeg for jeg har været bonusmor og man kan virkelig beherske sig for man vil jo ikke skræmme barnet. Så jeg leder virkelig efter en anden forklaring, en anden måde at sige det samme på som det ikke er en løgn. Jeg nægter at lyve, jeg vil virkelig have at det er Anne og Søren der bliver godkendt og ikke et glansbillede af os. Hmm jeg er ellers ret god til at lyve, folk kan ikke se det på mig, men det skal altså være nogle små ubetydelige løgne. Tro ikke jeg kan når det kommer til en så vigtig ting. Måske skulle jeg virkelig prøve det med en boksepude? Altså det der sker, er jo at jeg har så meget energi, jeg bare må have ud.
Har I nogle gode omformuleringer af at skændes højlydt, så det ikke lyder sådan, så modtages de med kyshånd. Syntes måske også at det er vigtigt i denne sammenhæng at det er sjælden vi er uenig, så det er ikke så tit at det brænder på her hjemme.

4 Comments:

At 12:25 PM, Blogger Spirren said...

Alle skændes vil højlydt en gang i mellem i et forhold - er det ikke bare en måde at være ueninge på?

Vil de have en længere forklaring og en samtale enkeltvis på grund af det??

 
At 3:36 PM, Blogger MariaG said...

Det skal nok gå alt sammen!! De ved jo godt, at det er mennesker, de har med at gøre..de vil nok også hellere have den ærlige version end glansbilledeversionen...for hvad skal de dog bruge den til!!

 
At 8:28 AM, Blogger Frandse said...

Hej M.S.
Nej, de vil ikke have enesamtaler pga at det. Man skal igennem enesamtaler til adoption af dansk barn. Men man bliver oftes spurgt om hvordan man håndtere uenigheder, så jeg prøver bare at finde nogle gode svar.:-)

 
At 9:56 AM, Anonymous Anonym said...

Anne, ueningheder behøver jo ikke ende i skænderier. Det er jo først nå man ikke kan finde ud af at løse dem eller har fået såret hinanden. Jeg er sikker på at I håndterer ueningheder på en helt rolig og saglig vis rigtigt mange gange dagligt - ved bare at snakke jer frem til en løsning. Husk på det :-) Det skal nok gå - samrådet ved godt at I ikke er overmennesker

 

Send en kommentar

<< Home