Frandse

Tanker og atter tanker om det at være barnløs og så lidt om mig

søndag, oktober 23, 2005

Budget!!!

Så er vi i gang med at lave budget, så samrådet kan se at det holder og at vi har penge til et barn.
Vores nuværende situation, der har vi ca. 40.000,- i overskud pr år. Hvis vi har barn vil vi have ca 70.000,- i overskud og når barnet så skulle begynde i dagpleje, vil vi have ca. 60.000,- da egenbetaling ikke er særlig stor, når man ikke har flere penge end vi har. Og skulle det så galt at jeg endnu ikke har fået arbejde når jeg skal til at betale min SU-gæld tilbage så er overskuddet ”kun” på 50.000,- I mine øjne er det rigtig mange penge, især fordi vi ikke nødvendigvis behøves at købe det store ind til et barn – ikke at jeg ikke gerne vil have nyt – men barnet er jo ikke mere elsket fordi de har det sidste nye inde for barnevogne og tøj. Og Bleer er et engang beløb, da vi vil bruge stofbleer, og dem har vi faktisk fået lovet af voresJ Hvordan mon man skriver det ind i budgettet?
Jeg har forgæves forsøgt at finde et budget eksempel på nettet for hvad det koster at få et barn, men kan ikke lige finde det. Det eneste jeg har fundet er at bankerne siger at rådighedsbeløbet skal være 20.000 større ved første barn. Nogen der har nogle gode links?

8 Comments:

At 1:33 PM, Blogger HBT said...

Det eneste jeg ved er at vores bank siger der skal være 1500 pr barn til rådighed pr måned - efter faste udgifter.

 
At 9:20 AM, Anonymous Anonym said...

Hej Anne

Jeg fandt på et tidspunkt noget på ungmor.dk - du kan prøve at lede der.

 
At 2:35 PM, Anonymous Anonym said...

Hej...

Jeg mener engang at have læst, at man god kan få udsat tilbagebetalingen af SU-lån, hvis man er arbejdsløs. Det er måske værd at undersøge.
Held og lykke med det.

 
At 4:16 PM, Blogger Amocca said...

der var på et tidspunkt en af bankerne der havde sådan en udregner liggende på deres hjemmeside - men kan ikke lige huske hvilken...

prøver at søge lidt for dig...

vender tilbage igen

 
At 4:23 PM, Blogger Amocca said...

der var den!

gå ind på bgbank.dk ind under privat og derefter "daglig økonomi" - her kan du finde et punkt der hedder "børnebudget" hvor du kan indtaste priser på alle de ting man skal "starte" med osv...

god fornøjelse

 
At 7:28 PM, Blogger Frandse said...

Hej Amocca
Det var lige sådan noget jeg havde ledt efter:-)

Ungmor har jeg også været inde og kigge på, så nu tro jeg at jeg har nok. Og vi vidst roligt sige at vi har råd til et barn eller to.

Tusind tak for hjælpen alle

 
At 7:14 PM, Anonymous Anonym said...

Jeg troede, man kunne udsætte sin tilbagebetaling af SU. Men det skal betales tilbage indenfor 10 år. Så det afdraget sættes ned, skal det sættes op igen senere. Jeg var arbejdsløs, da jeg spurgte.

 
At 1:41 PM, Anonymous Anonym said...

Tja, det är min första kolla att frandse.blogspot.ru! Vi är en grupp frivilliga och börja ett helt nytt initiativ i en regional gemenskap i exakt samma nisch. Din blogg givit oss värdefull information att arbeta med. Du har gjort ett fantastiskt arbete!

 

Send en kommentar

<< Home