Frandse

Tanker og atter tanker om det at være barnløs og så lidt om mig

tirsdag, oktober 25, 2005

Min første skoledag


Eller det er jo ikke min første dag i skole, men den første for mig som skolelære. Jeg har fået tiltuskede mig nogle vikar timer på den lokale privatskole. Og i dag var så dagen hvor jeg startede, jeg havde hele to timer i dag, og det var to matematiktimer med 7b. De skulle bare regne selv, der hvor de nu var nået til. Det gik faktisk helt ok, første time var der en del larm fra 4 af drengene, men der var da en del der fik lavet noget. Og jeg fik da også hjulpet dem der sad fast. I den sidste time, fik de lov til at lave dansk, da de havde en meget stor dagsopgave, og så blev der godt nok arbejde. Så der var det lidt små kedeligt. Men en dejlig dag alt i alt.
I morgen står den så på nordisk mytologi med 4. og 5. klasserne, en time matematik med 10 og til sidst en time med 7b igen. Jeg har lavet mine lektier til i morgen, så helt slemt kan det ikke gå.

2 Comments:

At 3:21 PM, Anonymous Anonym said...

Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

 
At 7:12 PM, Blogger Unknown said...

Godt at høre - det er da smadder vigitgt at den første dag, det første møde går godt.
Og sig så endelig bare til hvis der er noget jeg kan gøre for at hjælpe dig - jeg er jo efterhånden en gammel rotte i faget ;) (uddannet for godt 4 år siden...)
Held og lykke
PUK

 

Send en kommentar

<< Home