Frandse

Tanker og atter tanker om det at være barnløs og så lidt om mig

onsdag, april 20, 2005

Den frygtede samtale

I dag var dagen hvor vi var til samtale, for at tale om hvad der nu skulle ske og om hvad det betød at jeg nu havde været biokemisk gravid to gange. Og det var kun positivt, for det sværeste er at blive gravid. Og hvis man tager 100 æg fra en kvinde på 28 vil mindst 30 % være genetisk dårlige. Det er altså bare at klø på og vente på et perfekt æg. Han tilføjede da at hvis det skete 5-6 gange, så var det ikke så godt længere.
Så nu burde jeg være glad? Men det er jeg faktisk ikke helt – jeg ved godt det er mærkeligt. Jeg tro, jeg havde fået forberedt mig selv så godt på dårlig nyheder, at jeg helt havde glædet mig til at stoppe behandlingen. Jeg er glad, men et eller andet sted havde det været rart at komme videre, jeg vil jo for pokker bare være mor.
Starter på Perlutex i morgen, så jeg kan få mens. og vi kan komme i gang, vi kan nemlig godt nå et forsøg inden sommerferien.

5 Comments:

At 10:34 AM, Blogger Amocca said...

ja, det er en ambivalent verden vi lever i... og hver gang man træder til siden er man ikke engang selv klar over om det er en landmine eller et stykke uskyldigt græs...

krammer herfra - kan godt forstå dine følelser. Håber næste forsøg er lykkens gang...

Amocca

 
At 7:44 AM, Blogger GitteK said...

Kan godt forstå det er svært ige at vide hvilket ben man skal stå på...
Men når det er sagt, så synes jeg også at du skal stole på lægens ord...
Næste gang! Så er den der! (er det ikke det vi siger?)

 
At 6:05 PM, Blogger Spirren said...

Jo det er det vi siger Gitte :-) Det må være vores motto:-)

De ambivalente følelser vil desværre nok følge dig et langt stykke hen ad vejen.
Bare rolig glæden skal nok dukke op igen.

Kærlige tanker M.S

 
At 10:21 AM, Blogger Amocca said...

Frandse... hvor er du? Er du ok? Det er så længe siden vi har hørt fra dig...

Amocca

 
At 7:29 PM, Blogger Spirren said...

Ja alt for længe siden Anne, hvordan går det i forløbet....

Knus

 

Send en kommentar

<< Home