Frandse

Tanker og atter tanker om det at være barnløs og så lidt om mig

onsdag, august 31, 2005

Runde bogen

Undringen var stor da jeg åbnede postkassen i dag. En stor konvolut til mig? Jeg skyndte mig op og åbnede den og sørme om det ikke var ”projekt baby”. Og da jeg sendere var den obligatoriske tur rundt på diverse blogs, kunne jeg jo også læse hvad Amocca havde skrevet om bogen. Da jeg en ½ time sener sad med min Cafe latte og skulle til at begynde havde jeg ikke de store forventninger til bogen. Jeg blev dog hurtigt fanget og der gik ikke lang tid inden at jeg havde læst de første 100 sider. Jeg kunne virkelig godt genkende mig selv i nogle af de her ting, ikke at jeg er som hovedpersonen. Jeg kan dog virkelig godt forstå hende. Jeg læste videre og videre og så ringede manden og sagde at han var på vej hjem, hold da op, jeg manglede kun 60 sider. Jeg var virkelig blevet underhold, havde grin flere gange over genkendelsens glæde og fældede en enkelt (eller 100) tåre. Jeg syntes virkelig godt om bogen – den er på ingen måde velskrevet eller intellektuelt – men en meget enkelt beskrivelse af en kvinde der er bare gerne vil have et barn. Og det kunne jeg virkelig godt forholde mig til. Så jeg vil give jer andre, der har læst den, ret i at den ikke er velskrevet, men jeg lagde bare ikke mærke til det undervejs. Så vel klart anbefale den til en dag hvor man har brug for noget let fordøjeligt og bare gerne vil underholdes. Jeg havde et par hyggelig timer i selskab med den.
Jeg vil nu sende den vider til Gitte.

5 Comments:

At 12:31 PM, Blogger Amocca said...

Hold da op du er en hurtig hest ;) Jeg læser kun bøger på en enkelt dag hvis de ikke er til at slippe igen... hvilket jeg absolut ikke synes var problemet med Projekt Baby... Men sjovt som man kan have forskellige meninger...

Fedt at du nød den. Den kunne end ikke få presset een eneste tåre ud af mig - på trods af at jeg var på nedregulering!

 
At 1:42 PM, Anonymous Anonym said...

Det var dælme hurtigt!

 
At 10:19 PM, Blogger GitteK said...

Nu har du vel husket at sende slik med????? :oD

 
At 9:59 AM, Anonymous Anonym said...

Altså, hvem har sagt at der bør følge slik med??? Det er ikke en del af de oprindelige regler :-)

 
At 5:33 PM, Blogger GitteK said...

Vil bare lige sige at jeg har modtaget den, tror jeg nok...
Der lå ihvertfald en seddel fra postmanden igår da vi kom hjem fra legoland at han har lagt en pakke til mig på posthuset...
men om det er den, finder jeg først ud af på onsdag. Tager nemmerlig nordpå imorgen meget tidlig og kommer først hjem tirsdag kl. meget sent.

Glæder mig til det, så vil jeg "æde" bogen på torsdag hvor Anne skal ha´lagt dræn i ørene og dagen derfor i forvejen er dømt til sofa-sofa-sofa :o)

 

Send en kommentar

<< Home